Frågor & Svar vid köp i shop

 

 

HAR NI ÖPPET KÖP / ÅNGERRÄTT?

Ja, vi erbjuder öppet köp och full ångerrätt för privatpersoner på produkter som är lagervara. Om du ångrar köpet har du rätt att skicka tillbaka paketet inom 14 dagar räknat från dagen du aviserats / mottagit varan/varorna.

Observera att alla returer måste föraviseras via kontaktformuläret här och godkännas av oss. Returer som inte har föraviserats eller inte godkänts av oss kommer inte att krediteras.

Det är du som kund står som för returfrakten vid åberopande av ånger- bytesrätten. Läs mer här hur du går tillväga för att göra en retur.

Observera att ångerrätten inte gäller företagskunder eller avtalskunder samt ej på beställningsvaror. Vi tillämpar Köplagen (1990:931), som du kan läsa om här.

 

KAN JAG LÄGGA MIN BESTÄLLNING VIA TELEFON?

Nej, tyvärr är detta ej möjligt eftersom vi som företag inte får godkänna köpvillkoren åt dig. Du är självklart varmt välkommen att kontakta oss här om du behöver en offert, information eller råd inför ett eventuellt köp.

Specialbeställningar som namnskyltar samt trappregister går att beställa via mail efter framtagen offert från oss.


 

KAN MAN BESTÄLLA FRÅN ETT ANNAT LAND ÄN SVERIGE?

Nej, inte via shopen men kotakta gärna oss om ni vill beställa från ett annat land, här.

 

JAG HAR VALT KLARNA FAKTURA I KASSAN - MEN MITT KÖP HAR NEKATS? 

När ett fakturaköp genomförs gör Klarna en microupplysning på dig som kund för att se om de kan erbjuda den önskade krediten. Ni får då omgående besked om köpet har beviljats eller inte. Om köpet nekas kan ni alltid kontakta Klarnas kundservice här för mer information.

 

JAG HAR INTE MOTTAGIT NÅGON ORDERBEKRÄFTELSE  - HAR MIN BESTÄLLNING GÅTT IGENOM?

Orderbekräftelsen skickas ut direkt efter genomfört köp, förutsatt att du angett korrekt mailadress. Om du inte mottagit någon orderbekräftelse, kolla gärna skräpposten, då det ibland händer att mailet hamnar där. Om du inte hittar bekräftelsen där, vänligen kontakta oss här så hjälper vi dig.

 

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?

Leveranstiden varierar beroende på produkt. Vänligen se under varje produkt i shopen eller så hittar ni den på er offert / order.

 

 

VAR ÄR MITT PAKET?

Så snart vi skickat ditt paket kommer du att få en bekräftelse via mail med ditt sändningsnummer. I mailet finns även en länk där du sedan kan spåra ditt paket.

Var uppmärksam på att mailets avsändare är från vår samarbetspartner Fraktus och inte från oss, Entreskyltar.se / Bäccman & Berglund Sweden AB.

Har du inte mottagit något mail kan det vara bra att kolla skräpposten, då dessa mail ibland hamnar där.

 

ÄR DET SÄKERT ATT BETALA MED KORT PÅ INTERNET?

Ja, alla betalsystem vi använder oss av är säkra:

- Klarna - Klarnas betalsystem är certifierat enligt PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Med hjälp av Secure Socket Layer (SSL) skapas en säker och krypterad förbindelse mellan din dator och Klarnas betalningsserver. Överföringen sker tryggt utan att obehöriga kan komma åt någon information. Vid betalning på internet använder Klarna Secure Electronic Transaction (SET), som är en internationell säkerhetsstandard för onlinebetalningar. För mer information se www.klarna.se

- DIBS – använder sig av 3D Secure som är en säkerhetsfunktion vid betalning med Visa eller MasterCard på nätet. 3D Secure kallas även Verified by Visa och MasterCard SecureCode.

- PayPal - din betalning hanteras på ett säkert sätt av PayPal och de använder industriledande kryptering och verktyg för att förhindra bedrägeri och delger inte handlare dina betalningsuppgifter.

Bäccman & Berglund Sweden AB lagrar aldrig några konto- eller kortuppgifter.

 

JAG HAR FÅTT FEL PRODUKT / STORLEK I MITT PAKET - VAD GÖR JAG?

Om du har mottagit ditt paket och det inte innehåller det du beställt eller att du fått fel antal varor, kontakta oss så fort som möjligt. Vi kommer att göra allt vi kan för att rätta till vårt misstag så snart vi bara kan.

 

FÅR JAG BRYTA SKYDDSPLASTEN PÅ PRODUKTEN / PRODUKTERNA?

Nej, bryt inte skyddsplasten innan du bestämt dig för att behålla produkten /produkterna. Detta då alla våra varor är noggrant putsade och polerade innan de skickas till dig som kund. Materialen åldras även naturligt vilket du kan läsa om mer om under våra skötselråd här.

Med skyddsplast menar vi den plombering som sitter runt varje enskild produkt. Denna plast är genomskinlig så att du klart och tydligt kan se produkten.

Observera att öppet köp gäller ej om du brutit skyddsplasten. 

 

 

HUR GÅR JAG TILLVÄGA FÖR ATT RETURNERA ELLER BYTA EN PRODUKT?

Enligt Distansavtalslagen har du som privatkund alltid 14 dagars returrätt. Det är dock viktigt du kontaktar oss innan du skickar iväg din retur. Vänligen kontakta oss via vårt kontaktformuläret här och avvakta vårt svarmail om hur du går tillväga.

 

ÄR PRISET PÅ PRODUKTERNA PER STYCK ELLER PAR?

Om inget annat anges är priset per styck.

 

 

JAG SAKNAR VISS INFORMATION OM EN SPECIFIK PRODUKT, HUR HITTAR JAG DET?

Kontakta oss här så ska vi försöka hjälpa dig.

 

HAR NI NÅGON FYSISK BUTIK?

Nej, tyvärr har vi inte någon fysisk butik men ett Showroom. Önskar du titta på produkterna, så kontakta oss och boka ett möte då vi inte alltid finns på plats.

 

 

KAN JAG HÄMTA MIN ORDER PÅ ERT LAGER?

Det går att hämta era varor hos oss om ni bokar ett besök innan. Vi har inte en fysisk butik och heller inte alltid personal på plats. För att avtala en tid, kontakta oss här.

 

 

HAR NI ALLA PRODUKTER I LAGER?

Nej, en del är lagervara, en del är beställningsvara samt leveranstid på. Leveranstiden anges i ca tid under varje produkt. Leveranstid kommer anges på er orderbekräftelse vid beställning.

Beställningsprodukter som namnskyltar och trapphustavlor finne ej som lagervara.

 

 

HUR UNDERHÅLLER JAG PRODUKTERNA PÅ BÄSTA SÄTT?


Läs gärna mer om våra material och hur du bäst tar hand om produkterna på vår skötselsida här.

 

 

SparaSpara

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter

Kundservice​

Information

Om oss

Kontakt